wtorek, 9 grudnia 2014

Gemius dla e-Commerce Polska – analiza raportu pod kątem zwrotów i paczek za pobraniem.


E-commerce w Polsce 2014 – Osoby, które wzięły udział w badaniu wskazywały wiele problemów z którymi mieli styczność przy zakupach w sieci. Większość utyskiwała na zawyżone koszty dostawy produktów i zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę. Co dziesiąty klient e-sklepów przyznaje, że dostał chociaż raz dostał produkty nieoryginalny lub niepełnowartościowy.
Badanie wykazało, że do najczęstszych obaw klientów należy bezpieczeństwo i czas realizacji zamówienia.
21% badanych wskazuje płatność przy odbiorze jako najczęściej wybierany sposób płatności. 24% badanych uznaje, że jest to najwygodniejsza metoda płatności w sieci.
Skąd takie przekonanie? Wg. Artura Wojtczuk Dyrektora Linii biznesowej płatności internetowe Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A „Wygrywa siła przyzwyczajenia i poczucie, że płacąc przy odbiorze szybciej i łatwiej zwrócimy towar.”
65% badanych przyznaje, że chociaż raz zamówiło towary z płatnością w chwili dostawy. Częściej opcję płatności za pobraniem wybierają mężczyźni (68%) niż kobiety (63%).
Najrzadziej tę metodę płatności wybierają osoby młode, w wieku 15-18 lat. Wśród tych klientów e-sklepów tylko 57% wskazuje, że wybiera płatność przy odbiorze. Jest to jednak ulubiona metoda płatności osób dojrzałych (35 – 49 lat). Decyduje się na nią aż 73% badanych.

Częściej zamówienie z płatnością za pobraniem deklarują osoby z niskim wykształceniem (71%), a zdecydowanie rzadziej osoby z wyższym wykształceniem (58%).

Ewidentnie widać również że ta metoda płatności jest wygodniejsza dla osób o gorszej sytuacji materialnej.

W odpowiedzi na pytanie: „Zaznacz maksymalnie trzy aspekty, które w największym stopniu wpływają na Twoje przekonanie, że ten sklep jest wiarygodny”, aż 40% badanych wskazuje na możliwość płatności przy odbiorze.
Ponad 69% badanych uznaje niższe koszty dostawy za czynnik, który skłoniłby ich do częstszych zakupów w sieci.
Dokładne informacje o warunkach zamówienia / reklamacji są dla klientów niezwykle istotnym czynnikiem przy wyborze e-sklepu. Dla 46% był to jeden z ważniejszych powodów dla których zdecydowali się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym,  a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty/usługi. 39% deklaruje, że takie informacje skłaniają do ponownego skorzystania z danej strony/serwisu internetowego podczas robienia zakupów przez Internet.
36% badanych wskazuje, że jasna i czytelna informacja o możliwości  dokonania zwrotu i reklamacji wpływa na ich przekonanie, że sklep jest wiarygodny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz