E-commerce w Polsce 2014 – Osoby, które wzięły udział w
badaniu wskazywały wiele problemów z którymi mieli styczność przy zakupach w
sieci. Większość utyskiwała na zawyżone koszty dostawy produktów i zbyt długi
czas oczekiwania na przesyłkę. Co dziesiąty klient e-sklepów przyznaje, że
dostał chociaż raz dostał produkty nieoryginalny lub niepełnowartościowy.
Badanie wykazało, że do najczęstszych obaw klientów należy
bezpieczeństwo i czas realizacji zamówienia.
21% badanych wskazuje
płatność przy odbiorze jako najczęściej wybierany sposób płatności. 24%
badanych uznaje, że jest to najwygodniejsza metoda płatności w sieci.
Skąd takie przekonanie? Wg. Artura Wojtczuk Dyrektora Linii
biznesowej płatności internetowe Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A „Wygrywa siła przyzwyczajenia
i poczucie, że płacąc przy odbiorze szybciej i łatwiej zwrócimy towar.”
65% badanych przyznaje, że chociaż raz zamówiło towary z
płatnością w chwili dostawy. Częściej opcję płatności za pobraniem wybierają
mężczyźni (68%) niż kobiety (63%).
Najrzadziej tę metodę płatności wybierają osoby młode, w wieku 15-18 lat. Wśród
tych klientów e-sklepów tylko 57% wskazuje, że wybiera płatność przy odbiorze.
Jest to jednak ulubiona metoda płatności osób dojrzałych (35 – 49 lat).
Decyduje się na nią aż 73% badanych.
Częściej zamówienie z płatnością za pobraniem deklarują
osoby z niskim wykształceniem (71%), a zdecydowanie rzadziej osoby z wyższym
wykształceniem (58%).
Ewidentnie widać również że ta metoda płatności jest
wygodniejsza dla osób o gorszej sytuacji materialnej.
W odpowiedzi na pytanie: „Zaznacz maksymalnie trzy aspekty,
które w największym stopniu wpływają na Twoje przekonanie, że ten sklep jest
wiarygodny”, aż 40% badanych wskazuje na możliwość płatności przy odbiorze.
Ponad 69% badanych uznaje
niższe koszty dostawy za czynnik, który skłoniłby ich do częstszych zakupów w sieci.
Dokładne informacje o
warunkach zamówienia / reklamacji są dla klientów niezwykle istotnym
czynnikiem przy wyborze e-sklepu. Dla 46%
był to jeden z ważniejszych powodów dla których zdecydowali się na pierwszy
zakup w danym serwisie internetowym,
a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty/usługi. 39% deklaruje, że takie informacje skłaniają do ponownego skorzystania z danej
strony/serwisu internetowego podczas robienia zakupów przez Internet.
36% badanych
wskazuje, że jasna i czytelna informacja
o możliwości dokonania zwrotu i
reklamacji wpływa na ich przekonanie, że sklep
jest wiarygodny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz