poniedziałek, 8 grudnia 2014

Zwroty i dostawy w brytyjskim e-commerce wg. raportu JDA Software

W Wielkiej Brytanii badania dotyczące przesyłek i zadowolenia klientów w związku z zakupami online dokonała firma JDA Software.
Zaskakującym może okazać się fakt, że Brytyjczycy bardzo skarżą się na dostawę paczek. 19% brytyjskich konsumentów zgłosiło, że w ostatnim roku mieli problem z dostawą do domu z czego 35% dostało przesyłkę, ale czas dostawy znacznie przekroczył ten którego oczekiwali, 28% nie było obecnych w domu gdy przyjechał kurier. Do 26% paczka nigdy nie dojechała.
55% ankietowanych stwierdziła, że zamiany towarów – tj. spakowanie innego niż zamówiony to jeden z najbardziej denerwujących aspektów zakupów online. Częste pomyłki skłaniają do zmiany sklepu aż 67%. Warto więc przeczytać zamówienie dokładnie i sprawdzić kilkakrotnie czy włożone do paczki produkty są zgodne z wolą naszego klienta.

Dochodzimy do tematu zwrotów. 
49% badanych jest poirytowana faktem, że musi pokryć koszt zwrotnej przesyłki, 33% klientów denerwuje fakt, że zwrotu muszą dokonać poprzez pocztę, czy kuriera, a 22% chciałoby, ale nie może oddać towaru w sklepie. Skąd biorą się te dane? Na wyspach rośnie zainteresowanie wielokanałowymi modelami sprzedaży (oglądanie w sklepie i późniejszy zakup online),oraz usługą “click&collect”. W najbliższym czasie, gdy trendy te przywędrują do Polski, możemy spodziewać się podobnych powodów irytacji wśród naszych klientów.
W przypadku zakupu ubrań w sklepach internetowych – 51% brytyjskich klientów deklaruje, że zwraca minimum 1 zakup rocznie.

Na podstawie http://evigo.pl/7774-uk-one-five-consumers/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz