piątek, 30 stycznia 2015

Dawno, dawno temu … problem oszukujących klientów pojawił się w Niemczech. Przeglądając sieć natrafiłam na ciekawy artykuł na niemieckim blogu internetowym gimahhot.de. Artykuł z 2010 roku poruszał sprawę oszustw w sklepach internetowych – nieodebrania przesyłek, fraudów związanych z kartami kredytowymi i sposobów na zapobieganie takim nadużyciom.
Autorka artykułu pisze „Niektóre sklepy nie oferują płatności kartą kredytową w obawie przed nadużyciami. Może to spowodować utratę potencjalnych klientów (…)”


Serwis zaproponował sklepom internetowym złote rozwiązanie! Odpowiedz sobie na kilka pytań przed realizacją zamówienia.
1) Czy jest to pierwsze zamówienie klienta?
Jeśli klient robił już kilka zamówień w sklepie internetowym, i są one właściwie realizowane, to oszustwo jest mało prawdopodobne.
2) Jaka jest wartość zamówienia?
Im wyższa wartość zamówienia i jakość produktów tym bardziej prawdopodobne, że jest to próba oszustwa. Oszuści rzadko zamawiają na kwotę poniżej 150 euro.
3) Czy dane do faktury i adres dostawy jest ten sam?
Jeżeli adresy się różnią – warto przyjrzeć się bliżej zamówieniu.
4) Czy towary są dostarczane do paczkomatu?
Paczkomaty są bardziej podejrzane niż zamówienie do domu. W ten sposób oszust nie musi podawać adresu.
5) Czy dla adresu były zgłaszane nadużycia?
Jeżeli tak, możemy być prawie w 100% pewni że to oszustwo. Najlepiej anulować transakcję, lub zaproponować inną metodę płatności.
6) Czy numer telefonu jest w książce telefonicznej?
Numery oszustów rzadko znajdują się w książce telefonicznej. Warto sprawdzić czy telefon z zamówienia znajduje się w takim spisie.
7) Czy nazwisko osoby składającej zamówienie i nazwisko w adresie e-mail są zgodne?
Jeśli zamówienie składa Kowalski, a mail to xxx.nowak@xxx.pl to prawdopodobieństwo oszustwa jest wysokie.
8) Czy adres e-mail posiada numer?
Sekwencje numeryczne w adresie e-mail są bardzo podejrzane. Te liczby mogą być dodawane z powodu zakładania kolejnego, podobnego i fikcyjnego adresu e-mail.
9) Czy zamówienie złożono z zagranicy?
Jeżeli zamówienie przyszło z zagranicznego IP, może być to oszustwo. Mogło zostać wykorzystane proxy.
10) Czy zamówienie złożono po 22.00?
Oszuści często składają zamówienia w nocy.

Druga opcja to po prostu integracja z VerifyCustomer. Dla tych mniej cierpliwych, aby ręcznie analizować takie dane. J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz