piątek, 23 stycznia 2015

Dwa dni temu serwis internetretailer.com opublikował artykuł o intrygującym tytule When good customers go bad. Z badań przeprowadzonych wśród amerykańskich klientów sklepów internetowych wynika, że większość konsumentów uważa kłamstwo na temat płatności za transakcję za czyn niemoralny. Jednak 25% klientów uważa, że to nic złego!O jakich praktykach mówimy? Klient po zrobieniu zakupów idzie do swojego banku i zgłasza skargę. Bank zwraca pieniądze na kartę kredytową klienta. Co z zamówionym towarem? Często jest on już wysłany do klienta. Dodatkowo, zgłoszenie skargi w banku generuje dla sklepu opłatę, tzw. chargeback feeKlienci praktykujący takie działania nie kontaktują się z handlowcem. To celowy zabieg. Aż 18,4% badanych przyznaje się, że zdarza im się tak robić, a 5,6% uważa, że jest to całkowicie w porządku.
National Retail Federation ostrzega, że tego typu oszustwa – modne w tym sezonie mogą przynieść sklepom 3,9 miliardów dolarów strat.
W ubiegłym sezonie straty sklepów z tytułu takiego procederu i zwrotów używanych towarów wyniosły 2,9 miliardów dolarów.
W ubiegłym sezonie straty sklepów z tytułu takiego procederu i zwrotów używanych towarów wyniosły 2,9 miliardów dolarów.

W Polsce takie praktyki nie są częste. Klienci stosunkowo rzadko wybierają u nas płatność kartą kredytową, częściej decydując się na zwykły przelew bankowy lub wysyłkę za pobraniem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz